Timeplan vår 2021

En treningstime varer i ca. 50 min.
Oppstart 4. januar 2021.


PRISER VÅR 2022

1 Gang per uke kr 3.300-3.465

*avhengig av ukedag

2 Ganger per uke kr 5.750-6030

*avhengig av kombinasjon av ukedager

3 ganger per uke kr
8.100,-


Prisene gjelder fra uke 1 (3.-6.januar) til og med uke 24 (13.-16. juni). Ved påmelding etter oppstart betaler du for resterende timer.

*I vårsesongen er det mange helligdager som faller på ukedager. Det fører til at mandag, tirsdag, onsdag og torsdagsgruppene får ulikt antall timer i løpet av sesongen. Det er ikke trening i vinterferie uke 9, 28.feb -4.mars, og ikke i påsken 11.-18.april.

effektiv og herlig rehabilitering og trening i oppvarmet basseng (32-34 grader)!



Det er dokumentert at trening av hele kroppen samtidig har effekt både på lokale og generelle smertetilstander. Mange har problemer som gjør at aktiviteter som turgåing, jogging, sykling, skigåing er vanskelig å gjennomføre. I vannet kan de aller fleste utføre alle bevegelser (jogging, hopping osv) og dermed trene hele kroppen samtidig!

Motstand


Tettheten i vannet gjør at vi får motstand når vi beveger oss. Motstanden i vannet fungerer som ’vekter’ og utnyttes for å gjøre øvelser tyngre eller lettere.

Trening i vann styrker leddnær muskulatur (støttemuskler)  og kjernemusklene noe som bedrer stabilitet og balanse. Sterkere støttemuskler forebygger slitasje i ledd og vil være svært nyttig for de som allerede har slitasje i ankler, knær, hofter, ryggsøyle, skuldre, nakke.


EFFEKT


Trener utholdenhet, styrke, stabilitet og bevegelighet. Reduserer problemer i forholdt til og forebygger slitasje i ledd. Vannaerobic trener hele kroppen samtidig i alle øvelsene.

Vannet gir god støtte og man kan jogge, hoppe og trene balanseøvelser uten å være redd for å falle.


OPPDRIFT


Oppdriften i vannet reduserer kroppsvekten med ca 90% og gjør at belastningen på ledd blir tilsvarende lav. Personer med leddproblemer, skader, smertetilstander mm kan derfor utføre bevegelser og øvelser de ikke klarer på land.

Økt/redusert tempo på bevegelsen gjør øvelsen tyngre/lettere. Hver deltaker tilpasser enkelt tempo og utslag på bevegelsen til sitt eget nivå.

  • Live Henrikke Knudsen



    *Adjunkt
    *Instruktør i vanngymnastikk
    *Sertifisert Yogainstruktør


  • Siri Neverdahl


    *Treningsinstruktør
    *Sykepleier
    *Helserådgiver
    *Instruktør i vanngymnastikk/rehabilitering

Vi holder til på Stavanger Sanitetsforening, Magnus Karlsonsgate 15, tjensvoll

Trykk her for kart

Ta kontakt med meg
Telefon: 911 42 920
E-post: siri.neverdahl@lyse.net